Wróć do Aktualności

2013-04-11

Rozpoczęcie sezonu Volkswagen Castrol Cup na Torze Poznań

Tor Poznań

Areną zmagań pierwszej rundy Volkswagen Castrol Cup będzie Tor Poznań. Obiekt oficjalnie otwarty został w 1977 roku. Długość jednego okrążenia wynosi 4.083m, a najdłuższa prosta 560 m. Rekordzistą toru, który posiada łącznie 14 zakrętów (w tym 5 lewych i 9 prawych) jest Thomas Kostka (Czechy), który 29 maja 2011 roku swoim Mercedesem Benz C-klasse DTM osiągnął czas 1 min 24,01 s. W trakcie weekendu goszczącego Volkswagen Castrol Cup na torze rozegrane zostaną także m.in. wyścigi serii Porsche GT3.

Pierwsze kwalifikacje Volkswagen Castrol Cup rozpoczną się w piątek 12 kwietnia o godz. 17.05. To one zdecydują o kolejności w jakiej ustawią się zawodnicy do pierwszego sobotniego wyścigu, który rozpocznie się o godz. 12.15. Drugi wyścig rozegrany będzie cztery godziny później, o godz. 16.15.

VIP Drivers

Na polach startowych, pomiędzy zawodnikami startującymi w pucharze w całym sezonie, ustawiać się będą goście: znane osoby, dziennikarze i sportowcy. Podczas weekendu w Poznaniu za kierownicą pucharowego Golfa wystartują dwaj kierowcy VIP. Jednym z nich będzie Jerzy Dudek - były bramkarz reprezentacji Polski oraz piłkarz takich klubów jak Real Madryt, Liverpool FC czy Feyenoord Rotterdam. Jerzy Dudek jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych polskich sportowców. Brał udział w Mistrzostwach Świata FIFA 2006, w bramce reprezentacji Polski stawał 59 razy. Ta liczba wkrótce się zmieni, bo w czerwcu 2013 roku zostanie rozegrany towarzyski mecz reprezentacji Polski z Liechtensteinem. Będzie to pożegnalny występ Jerzego Dudka w kadrze narodowej, który da mu członkostwo w Klubie Wybitnego Reprezentanta. Jerzy Dudek ma także na koncie zwycięstwo w prestiżowej Lidze Mistrzów, jest jednym z trzech Polaków, którzy sięgnęli po cenne trofeum Pucharu Europy.

Za kierownicą drugiego auta zasiądzie redaktor naczelny serwisu motoryzacja.interia.pl - Jacek Jurecki, który ma za sobą starty zarówno w rajdach jak i seriach wyścigowych.

Push - to - Pass

Silnik wyścigowego Golfa dysponuje mocą 260 KM. Można będzie ją zwiększyć o dodatkowe 50 KM poprzez zastosowanie systemu Push - to - Pass. System pozwoli zawodnikom na częstszą walkę o pozycje, a widowisku doda emocji. Zasady używania Push - to - Pass będą zmienne w zależności od toru, na którym rozgrywane będą zawody. Na Torze Poznań będzie go można użyć 19 razy podczas każdego wyścigu na 10 sekund, z przerwą wynoszącą również 10 sekund.

Safety Car

Caddy Sport to koncepcyjny samochód stworzony przez fabrykę Volkswagen Poznań. Niepozorny, z daleka niczym nie różniący się od seryjnego Caddy Furgon, ma pod maską moc 235 KM. Został zbudowany przez dział organizacji pilotażowej, gdzie seryjne wnętrze zostało odciążone i przystosowane do jazdy po torze. Seryjny silnik został zastąpiony jednostką 2.0 TSI, której moment obrotowy wynosi 350 Nm co sprawia, że samochód do setki przyspiesza w 6,5 s. Maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć ten ważący zaledwie 1414 kg furgon, to 250 km/h. Przy tak doskonałych wartościach, Caddy ten wciąż pozostaje samochodem użytkowym.

Na stronie internetowej pucharu www.volkswagencastrolcup.pl dostępne są informacje dotyczące wszystkich rund, zawodników, torów wyścigowych oraz samochodu. W ciągu weekendu wyścigowego publikowane będą aktualne informacje o przebiegu treningów, kwalifikacji oraz wyścigów. W zakładce media zamieszczane są komunikaty prasowe oraz zdjęcia. W sobotę 13 kwietnia udostępniony zostanie także przekaz na żywo z wyścigów w Poznaniu.

źródło: bank prasowy

Grupa Krotoski-Cichy Nadarzyn

Szanowni Państwo,

Informujemy, że Salon w Wigilię 24.12.18 będzie czynny do godziny 14.00.

Za utrudnienia przepraszamy.

schowaj
rozwiń