Wróć do Aktualności

2015-03-09

Wysokie loty w Meksyku: załoga Ogier/Ingrassia w Polo R WRC zwycięża po raz trzeci w sezonie

- Dla Ogiera/Ingrassi była to trzecia wygrana w Rajdzie Meksyku w ostatnich trzech latach i trzecie zwycięstwo z rzędu w tym sezonie
- Kierowcy Volkswagen zajmują dwa pierwsze miejsca w klasyfikacji MŚ - Mikkelsen/Floene trzeci raz z rzędu kończą rajd na podium
- 25. zwycięstwo dla Polo R WRC, Volkswagen powiększa przewagę w klasyfikacji producentów

Poznań, 9 marca 2015 r. Podwójny hattrick dwukrotnego mistrza świata: załoga Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) świętowała w Meksyku zwycięstwo, wygrywając dzięki wspaniałej jeździe trzecią w tym sezonie rundę Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) i jednocześnie odnosząc trzecie z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Meksyku.

W sumie duet Ogier/Ingrassia ma na swoim koncie 27 wygranych rajdów, co plasuje kierowcę Volkswagen na trzecim miejscu w historii Rajdowych Mistrzostw Świata, przed legendarnym Carlosem Sainzem. Dla Volkswagena było to 25. zwycięstwo Polo R WRC w 29 rajdach. Hattrick świętowali też Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), którzy po raz trzeci z kolei stanęli na trzecim miejscu podium i zajmują drugie miejsce w klasyfikacji kierowców i pilotów.

Nie do pokonania: dwukrotny mistrz świata w świetnej formie

Lepiej się nie da: Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Meksyku spisali się doskonale. Od pierwszego do ostatniego kilometra dwukrotni mistrzowie świata na 21 odcinkach specjalnych Rajdu Meksyku 20 razy plasowali się w pierwszej trójce najszybszych załóg, a 9 razy uzyskali najlepszy czas. Już po 5,61 km Rajdu Meksyku załoga Ogier/Ingrassia objęła prowadzenie. A przecież konkurentów fabrycznym kierowcom Volkswagena nie brakowało - oprócz kolegów z zespołu Andreasa Mikkelsena/Oli Floene oraz Jari-Matti Latvali/Miikki Anttili pasjonującą walkę o prowadzenie stoczyli z nimi Thierry Neuville/Nicolas Gilosoul (B/B, Hyundai) i Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S, Citroën).

Punktem wyjścia do piątego zwycięstwa z rzędu był dla Ogiera/Ingrassi odpowiedni dobór opon w piątek - montując "na krzyż" opony zrobione z mieszanki twardej i miękkiej gumy udało im się zrównoważyć niedogodność wynikającą z faktu, że startując jako pierwsi byli zmuszeni oczyszczać trasę z sypkiego szutru. Dzięki bezbłędnej jeździe i perfekcyjnej taktyce udało im się uzyskać wszystko, co możliwe.

Trzeci raz z rzędu na podium - wspaniały wynik załogi Mikkelsen/Floene

Andreas Mikkelsen i Ola Floene kontynuują pasmo sukcesów zapoczątkowane podczas pierwszego startu w tym sezonie. Po Rajdach Monte Carlo i Szwecji także Rajd Meksyku ukończyli stając na podium. Pierwszy wspólny start tej załogi w tym rajdzie i zajęcie w nim trzeciego miejsca doprowadziło ich na drugą pozycję w ogólnej klasyfikacji kierowców i pilotów. Kluczem do sukcesu okazała się bezwypadkowa, a przy tym bardzo szybka jazda. Chociaż odcinki specjalne w Meksyku są niezwykle trudne, a doświadczenie kierowców i pilotów jest na nich nie do przecenienia, załoga Volkswagen stale trzymała się w czołówce. Na końcu rajdu zabrakło im tylko 6,3 s do Madsa Ostberga, który zajął drugie miejsce.

Latvala/Anttila - zacięta walka okupiona stratą, na końcu mały happy end

Aż do 12 odcinka specjalnego Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila byli jedyną załogą, której udawało się dotrzymywać kroku Ogierowi i Ingrassi. Gdy w sobotę chcieli jeszcze mocniej przyprzeć do muru kolegów z zespołu, ich Polo R WRC zahaczyło tyłem o przydrożne skały. Uszkodzili zawieszenie i zakończyli walkę. W niedzielę Latvala/Anttila powrócili na trasę rajdu zapisując sześć punktów na koncie Volkswagena w klasyfikacji producentów.

Zwieńczenie sukcesu: 21 razy pod górę i "El Brinco" na wielki finał

Wyżej niż gdziekolwiek w Europie - cała trasa Rajdu Meksyku przebiegała na wysokości powyżej 1800 m n.p.m. Dla porównania, najwyższy punkt trasy w dziesięciu rajdach rozgrywanych na naszym kontynencie znajduje się na wysokości 1608 m n.p.m., jest on położony na odcinku specjalnym "La Bollene-Vesubie-Sospel" Rajdu Monte Carlo. Rajd Meksyku stawia przed zawodnikami najwyższe wyzwania - na odcinku specjalnym "El Chocolate" rajdowe samochody wspięły się w sobotę na wysokość 2.752 m, a w niedzielę zaliczyły najdłuższy odcinek specjalny sezonu 2015: "Guanajuatito", liczący 55,82 km. Do tego dochodzi jeszcze spektakularny odcinek specjalny, rozgrywany w dużej mierze pod ziemią, w znanym z kopalni srebra mieście Guanajuato, podczas którego zmagania zawodników przyprawiają widzów o gęsią skórkę.

Warunki panujące na odcinkach specjalnych były ogromnym wyzwaniem dla kierowców i pilotów. Nawierzchnia na tym pierwszym z sześciu kolejnych szutrowych rajdów składała się z mieszanki sypkiego piasku i grubego, ostrego żwiru. "Otates", "Los Mexicanos", "Ibarilla" i "Derramadero" to klasyki Rajdowych Mistrzostw Świata. Ukoronowaniem zmagań był powerstage "El Brinco" ze słynną widowiskową "hopą". Trzy punkty dla najszybszej załogi powędrowały do Ogiera/Ingressi, dwa - za zajęcie drugiego miejsca - do Andreasa Mikkelsena/Oli Floene.

25 z 48 oraz 21 - fakty o Rajdzie Meksyku

Sukces Sebastiena/Ogiera i Juliena Ingrassi był nie tylko 25. zwycięstwem Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata, lecz jednocześnie 47. miejscem na podium dla Volkswagena od chwili rozpoczęcia startów w 2013 r. Andreas Mikkelsen/Ola Floene zajmując trzecią pozycję dołożyli kolejne, 48. miejsce na podium dla Volkswagen. Volkswagen zostaje niepokonany od siedmiu z rzędu rund RMŚ. Od stycznia 2013 r. 373 z 542 możliwych do uzyskania najlepszych czasów powędrowało na konto załóg z Wolfsburga. 21 razy w 28 powerstage'ach od 2013 r. najlepszy czas uzyskiwała załoga Polo R WRC.

Wypowiedzi po Rajdzie Meksyku

Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC numer 1
"Po prostu niesamowite! Jestem tak szczęśliwy i dumny ze zwycięstwa w Meksyku, to jeden z moich piękniejszych sukcesów w karierze. Julien i ja mieliśmy doskonały weekend, nasze Polo jechało fantastycznie, a cały zespół wykonał solidną robotę. My tam w samochodzie od pierwszej chwili szliśmy na całość, w piątek najlepiej dobraliśmy opony - i na końcu spotkała nas nagroda. To moje trzecie zwycięstwo z kolei, widzę że Meksyk mnie lubi. A ja lubię tu przyjeżdżać. Trasa bardzo mi pasuje, krajobraz jest fascynujący, a kibice za każdym razem zamieniają ten rajd w prawdziwą fiestę".

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC numer 2
"Ten weekend nie wyglądał tak, jak zaplanowaliśmy. Obiecywałem sobie więcej po pozycji startowej, nie udało mi się opracować właściwego rytmu podczas tego weekendu. Próbowałem na ile to możliwe deptać po piętach Ogierowi, więc musiałem jechać na granicy ryzyka. Gdy uszkodziłem zawieszenie, było po rajdzie. Na szczęście teraz mam urlop i czas żeby jakoś zapomnieć o tym rozczarowującym początku sezonu. Muszę znaleźć właściwy rytm jazdy i znowu zaatakować, tym razem w Argentynie".

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC numer 9
"Trzecie miejsce w Rajdzie Meksyku i dwa dodatkowe punkty za powerstage - to dla nas absolutnie świetny wynik. Nie mieliśmy zbyt wiele doświadczenia z tutejszymi odcinkami specjalnymi dlatego wybieraliśmy zawsze bezpieczne tempo. Naszym celem było bezbłędnie przejechać każdą próbę. I bardzo dobrze ten plan wykonaliśmy. A drugie miejsce w mistrzostwach naprawdę nie wygląda źle".

Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport
"Wygrać Rajd Meksyku trzy razy pod rząd to duże osiągnięcie. Sebastien Ogier i Julien Ingressia absolutnie zasłużyli sobie na to zwycięstwo dzięki perfekcyjnej jeździe i doskonałemu pilotażowi. Od nieoczywistego doboru opon po świetnie skalkulowane ryzyko - to był dla nich obydwu bezbłędny rajd. Ale nie tylko oni kontynuowali świetny początek sezonu, tak samo jest z Andreasem Mikkelsenem i Olą Floene. Pod względem taktycznym spisali się po mistrzowsku robiąc wrażenie na wszystkich. Nie można zapominać, że Andreas wystartował w Meksyku dopiero po raz drugi i prawie nie ma doświadczenia z tutejszymi odcinkami specjalnymi. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila po przerwaniu występu w sobotę, zrobili w niedzielę co się da dla swojego zespołu i zdobyli punkty w klasyfikacji producentów. W sumie, jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników naszych załóg w Rajdzie Meksyku."

A tak na marginesie...

...pozdrowienia od mistrza dla mistrza. W weekend Renaud Lavillenie uzupełnił swój zbiór mistrzowskich tytułów w skoku o tyczce o kolejny - halowego mistrza Europy (z wynikiem 6,04 m). Sebastien Ogier przesłał swemu rodakowi życzenia za pośrednictwem Facebooka. Podczas Rajdu Monte Carlo Lavillenie był gościem na pokładzie Polo R WRC Ogiera. Lavillenie jest lekkoatletą roku i mistrzem olimpijskim.

Oprócz tego jeszcze...

...w rajdową niedzielę Międzynarodowy Dzień Kobiet świętowała w Leon także FIA. W 2009 FIA powołała "Woman in Motorsport Commission", której przewodniczącą jest Michele Mouton, a której celem jest wspieranie kobiet biorących udział w sportach samochodowych. Do uroczystego zdjęcia pozowały, między innymi, trzy panie z Volkswagena.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Meksyku - wyniki końcowe
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4h 19m 13,4s
02. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1m 18,8s
03. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 1m 25,1s
04. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 3m 40,2s
05. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 5m 01,8s
06. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 6m 36,1s
07. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel (Q/F), Ford + 14m 52,7s
08. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 22m 43,3s
09. Nicolás Fuchs/Fernando Musano (PE/RA), Ford + 22m 49,0s
10. Jari Ketomaa/Kaj Lindström (FIN/FIN), Ford + 23m 10,2s
...
15. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 48m 48,6s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Meksyku - wyniki Power Stage
01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 6m 50,5s
02. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 5,6s
03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 5,8s

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja*

Kategoria kierowców
1. Sébastien Ogier, 81 punktów;
2. Andreas Mikkelsen, 47;
3. Thierry Neuville, 35;
4. Mads Ostberg, 32;
5. Elfyn Evans, 26;
6. Jari-Matti Latvala, 19;
7. Dani Sordo, 18;
8. Martin Prokop, 14;
9. Ott Tänak, 12;
10. Hayden Paddon, 10.

Kategoria producentów
1. Volkswagen Motorsport, 99 punktów;
2. Hyundai Motorsport, 75;
3. M-Sport, 48;
4. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 42;
5. Jipocar Czech National Team, 20;
6. Volkswagen Motorsport II, 15;
7. Hyundai Motorsport N, 3;
8. FWRT, 1.

* wymaga zatwierdzenia przez FIA

źródło: bank prasowy

Grupa Krotoski-Cichy Nadarzyn

Szanowni Państwo,

Informujemy, że Salon w Wigilię 24.12.18 będzie czynny do godziny 14.00.

Za utrudnienia przepraszamy.

schowaj
rozwiń